Kajian Rutin Kitab Bulughul Maraam
PJ. Pemuda Persis Bojong Citepus
Senin, 8 Agustus 2022
وَعَنْ ابْنِ عُمَرَ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا - قَالَ: سَمِعْت رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - يَقُولُ: «إذَا تَبَايَعْتُمْ بِالْعِينَةِ، وَأَخَذْتُمْ أَذْنَابَ الْبَقَرِ، وَرَضِيتُمْ بِالزَّرْعِ، وَتَرَكْتُمْ الْجِهَادَ سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ ذُلًّا لَا يَنْزِعُهُ حَتَّى تَرْجِعُوا إلَى دِينِكُمْ» رَوَاهُ أَبُو دَاوُد مِنْ رِوَايَةِ نَافِعٍ عَنْهُ، وَفِي إسْنَادِهِ مَقَالٌ، وَلِأَحْمَدَ نَحْوُهُ مِنْ رِوَايَةِ عَطَاءٍ، وَرِجَالُهُ ثِقَاتٌ. وَصَحَّحَهُ ابْنُ الْقَطَّانِ.
Ti Ibnu Umar Radhiyallahu Anhuma ngadawuh, 'Kuring ngadéngé Rosululloh shallallahu 'alaihi wa sallam ngadawuh, "Lamun jual beuli kalawan 'inah (ngarepkeun ka untungan dunya wungkul), salawasna nuturkeun sapi, anu ngan ukur ngadagoan tutuwuhan, sarta ninggalkeun. jihad mangka Alloh bakal nutupan aranjeun ku hiji aib anu moal dileungitkeun nepi ka aranjeun balik deui kana agama aranjeun”. (Diriwayatkeun ku Abu Dawud ti Nafi', sarta dina sanad aya paguneman. Ahmad ngariwayatkeun ti Atha' jeung perawi anu dipercaya jeung ditilik shahih ku Ibnu Qaththan.)
[Shahih: Abi Dawud (3462)]
Kalimah Katerangan
"Ibn Umar Radhiyallahu Anhuma ngadawuh, 'Kuring ngadéngé Rosululloh shallallahu 'Alaihi wa Sallam ngadawuh, "Mun anjeun meuli jeung ngajual kalawan 'inah (ngan pursuing gains materi), salawasna nuturkeun sapi, ngan puas nungguan pepelakan, jeung tinggalkeun jihad.maka Alloh bakal nutupan aranjeun ku kahinaan (nyaéta kagoréngan jeung kahinaan) anu moal dileungitkeun samemeh aranjeun balik kana agama aranjeun.” HR. Abu Dawud jeung Nafi’i, sarta dina sanad aya paguneman (sabab dina sanadna aya nu ngariwayatkeun nu ngaranna Abu Abdirrahman Al- Khurasani nu ngaranna Ishaq ti Atha' Al-Khurasani nu nurutkeun Adz-Dzahabi dina kitab Al-Mizan nyaeta salah sahiji jalma kafir.) (Jeung Ahmad ngariwayatkeun ti Atha'. kalayan perawi anu bisa dipercaya sarta ditaksir shahih ku Ibnu Qaththan (panulis nyebutkeun, "Jigana hadits anu disahihkeun ku Ibnu Qaththan boga cacad. Sabab teu kudu hadits anu perawina dipercaya shahih. Sabab Al-A 'masy téh g anu resep ngapalkeun hadits {mudallis) henteu kantos nyebatkeun kantos ngadangu 'Atha. Sedengkeun 'Atha bisa jadi Al-Khurasani anu mangrupa wangun pemalsuan merata ku cara ngagugurkeun Nafi' antara 'Atha jeung Ibnu Umar sangkan balik deui kana hadits anu kawentar munggaran. Hadits ieu seueur jalanna sahingga Al-Baihaqi ngahususkeun judulna sareng ngajelaskeun alesanana.
Tafsir Hadits
Anjeun terang, jual beuli 'Inah, nyaeta ngajual barang kalawan harga dipikawanoh dina dasar nyangsang lajeng meuli eta ti nu meuli kahiji kalawan harga handap sahingga tanggungan leuwih. Dingaranan Inah lantaran aya barang ('ain) atawa awis jeung lantaran barangna dipulangkeun ka nu ngajualna.
Hadits mangrupa bukti larangan jual beli jenis ieu. Pamadegan ieu dicepeng ku Malik, Ahmad jeung sababaraha kalangan Asy-Syafi'iyah ku ngalaksanakeun hadits ieu. Ceuk maranehna, sabab negates tujuan syariat anu ngalarang riba jeung nutup kasempetan pikeun lumangsungna. Al-Qurthubi Rahimahullah ngadawuh, sabab sababaraha bentuk jual beli ngakibatkeun jual beuli kurma kalawan kaleuwihan kurma jeung mayarna ngan sia-sia.
Numutkeun kecap Imam Syafi'i, didugikeun yén anjeunna ngawenangkeun ieu ku dalil kecapna dina hadits Abu Said jeung Abu Hurairah saméméhna disebutkeun, "Jual sakabeh (kurma goréng) kalawan dirham, lajeng meuli kurma alus ku eta dirham. ." Anjeunna ngadawuh yén ieu nunjukkeun keizinan jual beuli 'Inah, ku kituna disahkeun yen nu meuli balik deui ka manehna jeung daganganana munggaran, sabab lamun teu dipisahkeun dina kaayaan mungkin, eta nembongkeun validitas mutlak jual beli. , boh ti nu ngajual atawa jalma séjén. Ieu kusabab éta ditinggalkeun pikeun dipisahkeun nalika kaayaan ngamungkinkeun supados kaayaan umum paguneman berlaku. Pamadegan Asy-Syafi'i dikuatkeun ku konsensus ulama anu ngamungkinkeun jual beuli ti pembeli sanggeus waktu lag, teu niat neruskeun jual beli ka awal ku nyadiakeun tambahan harga.
Al-Hadawiyah ngadawuh, "Dihalalkeun jual beuli ti nu ngajual lamun teu aya tipu daya jeung teu aya bédana antara tunai jeung waktu. Patokan nyaéta naha aya sarat dina akad utama atawa henteu. Lamun diperlukeun. dina waktu akad atawa saméméhna dipulangkeun ka nu ngajualna, jual beli téh cacad (fasad).sarta batal ku pasualan anu lumangsung di antara para ulama.Lamun dina jero haté teu disebutkeun yén teu diwajibkeun. maka jual beli teh sah, mudah-mudahan maranehna ngucapkeun: hadits 'Inah aya catetanna sangkan teu bisa dijadikeun dalil anu ngaharamkeunana".
Kecap-kecapna shallallahu Alaihi wa Sallam, "Salawasna nuturkeun sapi" mangrupakeun formulir figurative keur sibuk plowing sawah, sarta "ngan puas nungguan pepelakan" salaku ilustrasi beungbeurat pamikiran fokus kana dunya-Na. "Maka Allah bakal nutupan anjeun" hiji sindiran sangkan aranjeunna dihinakeun kalayan pinuh kakuatan. Anjeunna ngadawuh, "nepi ka anjeun balik deui kana agama anjeun" nyaeta balik deui ka sibuk diri kana ibadah agama. Dina babasan ieu aya ancaman jeung hinaan anu sakitu pait. aranjeunna diposisikan kawas posisi murtad Dina hadits ogé aya anjuran jihad.
Post a Comment
Post a Comment